Vigyázat, több mint fél órás útleveles sor lehet Ferihegyen
Két fontos változást tapasztaltunk az elmúlt időszakban a budapesti reptéren: az elmúlt időszakban sokszor nehezen birkózott a tömeggel már nem csak a biztonsági, hanem az útlevélellenőrzés is, de legalább a Wizz a GH-botrány végén egyértelműsítette: igenis elfogadják a kapunál a telefonon pdf-ben bemutatott beszállókártyát, nincs e miatt büntetés.
Hosszú sorok mindig előfordultak a szekunál, az elmúlt években jól látszott, hogy a reptér versenyt fut a forgalom növekedésével, próbál javítani a helyzeten. Növelni is tudták a kapacitást, nagy átlagban javulást láttunk a sorállás tekintetében. Legutóbbi hajnali indulásainkkor azért látszott, hogy nagyon feszített a rendszer, 20-25 perces sor bármikor kialakulhat.
Most már többször is kezelhetetlen számukra az önkiszolgáló beléptetőkapu a szekuhoz. Ezeket ugyebár költségcsökkentés gyanánt, az ember kiváltásaként szerelik fel világszere a reptereket, az utasok nagy részének nem is okoz gondot a beszállókártya vonalkódját a megfelelő helyre illeszteni, hogy kinyíljon a kapu. De mindig vannak bénázók, lassan haladó idősek, babakocsisosok, kerekesszékesek, ezért egy-két ember is áll ott segíteni. De Ferihegyen ez rendszeresen kevés, sokszor akkora a sor a kapusor előtt, hogy a csekkinpultokig kanyarog, van amikor össze is keverednek a sorok, ami elég idegesítő. Ott, ahol leginkább kéne, a sor végén, mutatni, hogy hol kell beállni, netaláltán a sort igazítani, megfelelő irányba terelni, na ott még nem láttunk embert.
Durva sorok vannak újabban hajnalban az útlevél-ellenőrzésnél is, amikor 6 és 7 között akár 10-12 járat is indul 2B-ről. Az elektronikus útlevélellenőrzés az elmúlt hetekben nem működött, mindenkinek sorba kell állni a bódésorhoz. Sokszor jóval túl a sor vége annál a pontnál, ahonnan a kordonozás elkezdődik, tehát egy nagy kupacban, tömegben nyomakodik a nép.
A legidegesítőbb, hogy hiába megy valaki például 6.30-as géppel és ér ki mondjuk már 5 körül a reptérre, nem tudja a tömegnyomort megelőzni, hogy elmenjen például a Freihez a C-re egy kávéra, vagy csak hogy a beszállókapu környékén várakozzon a gép indulására. Ennek az az oka, hogy csak mínusz 50 percnél írják ki a kapukat és mivel eddig volt néhány útleveles kapu az A oldalon, érthető, ha a bejelentésig nem vág neki az utas a B-C oldalnak. Tehát mire a 6.30-as járat kapuját kiírják 5.40-kor, már ott nyomorog a korábban induló gépek rengeteg utasa. Amúgy azt a Mastercard lounge-ban levő monitorokon sokszor láttuk, hogy a kapuadatok megvannak órákkal korábban, csak valamiért az utasoknak ezt nem mutatják meg, ott állnak hegyekben a monitort bámulva és várják, hogy méltóztassanak kiírni, hova kell menni. Ennek a felesleges szopatásnak vajon mi értelme?
Ezzel együtt hajnalban tehát a Schengenen kívülre indulók jó, ha kifejezetten korán kimennek, ha nem akarnak izzadni, hogy odaérnek-e a kapuhoz időre. És amint megjelenik a kapuadat, érdemes beállni az útlevélsorba.
De legalább van pozitív hírünk is: a GH-botrány akkora volt a sajtóban, hogy a Wizz valóban leállított földi kiszolgálójának mindenféle lehúzást - ennek hiányában ugyebár másfél évig simán eltűrték. Nincs már tehát az, amiről legutóbb írtunk, hogy nem fogadják el a telefonon nem az appban, hanem pdf fájjlként letöltve bemutatott beszállókártyát. Erre rákérdezünk, a cég is megerősítette, hogy elfogadják, majd láttuk sajt szemünkkel is, hogy így van. A GH tehát úgy tűnik, hogy továbbra is csak a centizéssel tud bevételt szerezni, tehát mindenki figyeljen nagyon precízen arra, hogy betartsa a csomagok mérethatárait.
Fotó: Pexels