Újabb mélyponton a dízel-eladások Európában

Újabb mélyponton a dízel-eladások Európában

Az első tiltások a német nagyvárosokban megtették a hatásukat, ha csak néhány száz méteres útszakaszokra vonatkoznak, akkor is. Az eladások az első fél évben már a teljes mennyiség 40%-át sem érték el.

Az előző év első felének eredményeihez képest a JATO Dynamics adatai szerint összesen 17%-kal csökkentek a dízelmotoros autók eladásai, így az összes új autó 37%-a volt csupán ilyen. Ez pedig jelentős visszaesés, különösen ahhoz képest, hogy 2016-ban ugyanez az arány még 50% körül volt, 2011-ben pedig még az 55%-ot is meghaladta. A csökkenés azóta gyorsult fel, hogy több európai nagyváros jelezte, kitiltja területe egy részéről a régebbi dízelmotoros autókat. Ez a legújabb dízeleket ugyan nem érinti, de azt jelzi, hogy az ilyen járművek értéktartása veszélybe kerülhet, ami viszont sokakat inkább a benzines vagy hibrid típusok irányába terel. Az alternatív hajtású – hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos – autók iránti igény ennek megfelelően 31%-ot nőtt, bár a 450 ezer eladott autó abszolút értékben még mindig nem jelentős része a hat hónap alatt értékesített 8,66 millió járműnek.

A dízelek visszaszorulása mellett látványos tendencia még a szabadidő-autók térhódítása: ezek az első félévben 24%-ot tettek ki, összesen 2,92 millió ilyen autó fogyott. Ez részint persze a kínálat bővülésének köszönhető, de az egyértelmű, hogy a terepjáró most jobb üzlet az autógyártók számára, mint korábban bármikor.

Biztosítók