Új világ jön a budapesti autósok számára a választás után?

Új világ jön a budapesti autósok számára a választás után?

Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők, így az autósok mindennapjait. Többek között csökkenteni tervezi a lakók mobilitási igényét. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Városfejlesztés

A közelben elérhető szolgáltatások (boltok, intézmények stb.) és a hatékony közösségi közlekedés hiánya miatt a külső kerületekben és agglomerációs településeken lakók nagyon sokszor autóhasználatra kényszerülnek. Ez az autóforgalom városszerte folyamatos torlódásokat okoz, szennyezi a levegőt és megfojtja a belváros egyébként is sűrűn beépített, zöld nélküli szövetét - állapítja meg az új főpolgármester Budapest mindenkié című programja.

Ezért a politikus célja, hogy a budapestieknek ne kelljen ilyen sokat ingázniuk napról napra. 

Közlekedés

A közlekedés és főleg az autósok helyzete kapcsán Karácsony Gergely programja nem fogalmaz meg erőteljes üzeneteket a jövőre nézve.

Azt is világossá kell tenni, hogy bár nincs hely és nincs szükség Budapesten ennyi autóra, szükség van arra, hogy aki ma autót használ, az a jövőben is legalább ilyen vonzó közlekedési lehetőséget kapjon.

Ennek érdekében azt tervezik, hogy vonzóbbá teszik a közösségi közlekedést. Az egyik ilyen lépés a közlekedési alapjövedelem bevezetése, amivel minden fővárosi maga döntheti el, hogy a támogatást milyen közlekedési módra használja.

Az új főpolgármester azt hirdeti, hogy támogatja a közösségi autózást (jelenleg három ilyen szolgáltató működik Budapesten: GreenGo, Mol Limo, Drive Now).

"Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról" - teszik hozzá.

Közterek

A budapesti utcákon ma az emberek helyett az autók vannak otthon, nincs hely fáknak, parkoknak, szélesjárdáknak, biciklitámaszoknak vagy padoknak - olvasható a programban.

Azt ígéri a program, hogy általános forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést vezetnek be a főutak kivételével a város lakóterületein.

Az is kiolvasható a dokumentumból, hogy egységes parkolási rendszert vezetnének be.

A budapesti Duna-partok felszabadítása

"A Duna belvárosi szakaszán mindkét irányból városi autópályák választják el a várost és az embereket a folyótól. A Duna Budapest legnagyobb kincse, büszkesége és természetes főutcája. Itt az ideje, hogy visszaadjuk a budapestieknek" - hirdeti a program. Ennek keretében:

  • a pesti alsó rakpartot fokozatosan átadják a sétáló, kerékpározó, rollerező emberek számára.

  • budai alsó rakparton szükségszerűen megmarad még az autóforgalom,

  • úszóműveken és a hozzájuk vezető, sűrűn elhelyezett zebrákon ott is le lehet majd jutni a víz közelébe.

Fotó: Pexels

Biztosítók