Új világ jön a budapesti autósok számára a választás után?
Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők, így az autósok mindennapjait. Többek között csökkenteni tervezi a lakók mobilitási igényét. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.
Városfejlesztés
A közelben elérhető szolgáltatások (boltok, intézmények stb.) és a hatékony közösségi közlekedés hiánya miatt a külső kerületekben és agglomerációs településeken lakók nagyon sokszor autóhasználatra kényszerülnek. Ez az autóforgalom városszerte folyamatos torlódásokat okoz, szennyezi a levegőt és megfojtja a belváros egyébként is sűrűn beépített, zöld nélküli szövetét - állapítja meg az új főpolgármester Budapest mindenkié című programja.
Ezért a politikus célja, hogy a budapestieknek ne kelljen ilyen sokat ingázniuk napról napra.
Közlekedés
A közlekedés és főleg az autósok helyzete kapcsán Karácsony Gergely programja nem fogalmaz meg erőteljes üzeneteket a jövőre nézve.
Azt is világossá kell tenni, hogy bár nincs hely és nincs szükség Budapesten ennyi autóra, szükség van arra, hogy aki ma autót használ, az a jövőben is legalább ilyen vonzó közlekedési lehetőséget kapjon.
Ennek érdekében azt tervezik, hogy vonzóbbá teszik a közösségi közlekedést. Az egyik ilyen lépés a közlekedési alapjövedelem bevezetése, amivel minden fővárosi maga döntheti el, hogy a támogatást milyen közlekedési módra használja.
Az új főpolgármester azt hirdeti, hogy támogatja a közösségi autózást (jelenleg három ilyen szolgáltató működik Budapesten: GreenGo, Mol Limo, Drive Now).
"Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról" - teszik hozzá.
Közterek
A budapesti utcákon ma az emberek helyett az autók vannak otthon, nincs hely fáknak, parkoknak, szélesjárdáknak, biciklitámaszoknak vagy padoknak - olvasható a programban.
Azt ígéri a program, hogy általános forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést vezetnek be a főutak kivételével a város lakóterületein.
Az is kiolvasható a dokumentumból, hogy egységes parkolási rendszert vezetnének be.
A budapesti Duna-partok felszabadítása
"A Duna belvárosi szakaszán mindkét irányból városi autópályák választják el a várost és az embereket a folyótól. A Duna Budapest legnagyobb kincse, büszkesége és természetes főutcája. Itt az ideje, hogy visszaadjuk a budapestieknek" - hirdeti a program. Ennek keretében:
-
a pesti alsó rakpartot fokozatosan átadják a sétáló, kerékpározó, rollerező emberek számára.
-
budai alsó rakparton szükségszerűen megmarad még az autóforgalom,
-
úszóműveken és a hozzájuk vezető, sűrűn elhelyezett zebrákon ott is le lehet majd jutni a víz közelébe.
Fotó: Pexels