Tíz százalékkal többet költünk utazásra

Tíz százalékkal többet költünk utazásra

A Magyar Turisztikai Szövetség elnöke szerint a fürdő- és gyógyturizmus felfuttatásával is gazdagítani lehetne Magyarország turisztikai vonzerejét, hogy több jó anyagi helyzetű vendéget érjen el a hazai idegenforgalom. Igaz, a külföldiek így is ezermilliárd forinttal többet költenek el nálunk, mint határainkon túl a magyarok.

Tavaly szívesebben utaztak külföldre a magyarok, mint egy évvel korábban, ráadásul csaknem 10 százalékkal többet, 816 milliárd forintot költöttek

– derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból. Ennek kapcsán Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZ) kuratóriumának elnöke a Világgazdaságnak elmondta:

az európai nyugalom, a terrorcselekmény-mentes időszak meghozta a magyar turisták utazási kedvét.

A magyarok nyolctizede valamelyik európai ország felé vette az irányt, a képzeletbeli dobogón Ausztria, Szlovákia és Ukrajna foglal helyet. Az átlagos napi költések összege is emelkedett 5 százalékkal, több mint 14 ezer forintot tesz ki. Princzinger Péter lapunknak elmondta, hogy a magyarok által kivitt pénz még mindig lényegesen kevesebb, mint a külföldiek által behozott, a kettő között ezermilliárd forint a különbség. Az elnök szerint ez azért fontos, mert a turizmus elképesztő erőt képvisel a külkereskedelmi mérleg egyensúlyában, Magyarország költségvetési stabilitásához jelentősen hozzájárul.

 

Fotó: AFP

A hazánkba érkező 22,4 millió külföldi turista tavaly összesen 1832 milliárd forintot költött el, 4 százalékkal érkeztek többen, mint 2016-ban, de 6 százalékkal nagyobb összeget hagytak itt.

A Magyarországra látogatók átlagosan két-három napot töltenek el, a hosszabb ideig nálunk pihenők pedig 5,5 napot, e tekintetben némi visszaesést mutat a statisztika.

Az MTSZ elnöke úgy látja, az interneten kell láthatónak és vonzónak lenni ahhoz, hogy a hazánkba látogató turisták tovább maradjanak és többet költsenek. Princzinger szerint az a cél, hogy a pár napot nálunk töltők legalább egy nappal tovább maradjanak, és ide tudjuk csábítani a relatíve jobb anyagi helyzetű turistákat is. Ehhez viszont gazdagítani kell a vonzerőnket, példaként említette a fürdő- és gyógyturizmus felfuttatását.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Biztosítók