Szeretőből barát leszel, te dög
Bár még csak félmegoldásnak sem lehet nevezni azt, ameddig eljutottak, a Toyotánál legalább nyíltan beszélnek erről a jövő-problémáról és keresik a helyes irányt. Ez becsületes dolog.
„Az autó, mint szerelmünk tárgya, lassan eltűnik a közbeszédből. Régen azért szerettük, mert el tudott vinni bennünket a családunkhoz, a barátainkhoz, távoli, érdekes helyekre, de mára e feladat jókora részét átvette az internet” - kezdte előadását a tokiói Toyota-bemutatón Ido Dajszuke, az LQ-projekt vezető fejlesztője. „Az LQ-val most egy olyan járművet mutatok be Önöknek, amely annyira igazodik az igényeinkhez, hangulatainkhoz, oly közeli, tanulékony és figyelmes társ a vele eltöltött órákban, hogy az autók iránt érzett korábbi szeretet újra fellángol majd” - vetített elénk egy szebb jövőt.
Van is mit vetíteni, mert ha csak a Tokiói Autószalon látogatószámaiból indulunk ki, akkor sem túl rózsás a helyzet. Hat évvel ezelőtt még 902 ezer fizetős látogató járult a szalonra, két évvel ezelőtt már csak 771 ezer, ami nem valami jó tendencia. Utánaolvastam, 1993-hoz képest még sokkal rosszabb a helyzet, mert akkor még kétmillió volt a látogatószám. Vissza az LQ-hoz.
Ha érdekel a teljes cikk és az új Toyoták, akkor a Totalcar.hu oldalán olvashatsz róla bővebben.