Megtört a használtautó-piac lendülete az első negyedévben

Megtört a használtautó-piac lendülete az első negyedévben

Közel kétéves emelkedés után az idei első negyedévben megtört a használtautó-piac lendülete, azonos átlagár mellett mintegy 3 százalékkal csökkent a gazdát cserélő használtautók mennyisége - közölte a Használtautó.hu csütörtökön az MTI-vel.

A használtautó-index, az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám 132,4-ről 128,4 csökkent.

Bár az év elején némileg visszaesett a használtautó-piac forgalma, 2016 elejéhez képest így is 28 százalékkal nagyobb volt a gazdát cserélt autók összértéke - idézi a közlemény Fodor Lászlót, a Használtautó.hu értékesítési vezetőjét.

Hozzátette: ebben nagy szerepet játszott az árak emelkedése is. A meghirdetett autók kínálati átlagára kétszámjegyű növekedést mutatva, immár 1,9 millió forint felett jár. Az áremelkedés oka a tartósan gyenge forintárfolyam mellett az, hogy az olcsóbban behozott, de nehezebben felderíthető előéletű autókkal szemben egyre többen a belföldi kínálatot részesítik előnyben, és így az autók magasabb áron kelnek el.

A szakember szerint a használtautó-import növekedési üteme lényegesen lelassult. Míg 2016 elején 24 százalékkal hoztak be több használt autót, mint egy évvel korábban, addig az idei első három hónapban behozott 34 800 személyautó mindössze 7 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor.

A legnépszerűbb használt autó az Opel, a Suzuki és a Volkswagen volt, az eladott járművek 14 százaléka Opel, 10-10 százalék Suzuki és Volkswagen. Ezt a két márkát követte sorrendben a Ford és a Renault az első negyedévben, összességében ez az öt márka adja a teljes magyarországi használtautó-forgalom 48 százalékát.


A közlemény szerint a használt személyautók átlagéletkora 12 év, de egyre korszerűbb motorral kínálják azokat. Környezetvédelmi szempontból öt év alatt sokat javult a kínálat. Míg 2012-ben csupán 6,5 százalékos volt az Euro 5, vagy annál kedvezőbb besorolású járművek aránya, 2017 első negyedévére ez az érték már 34,8 százalékra emelkedett. Az Euro 3-nál rosszabb besorolású járművek aránya 2012-ben még 31,8 százalék volt, ez mára 18,9 százalékra csökkent.

Biztosítók