Magyar startup céggel dolgozik együtt az UNION
Stratégiai együttműködést alakított ki az UNION Biztosító egy hazai startup vállalkozással, a Fitpulival, melynek nyomán a biztosító komplex életmód applikációval bővíti vállalati egészségbiztosításhoz kapcsolódó szolgáltatásait – jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján a két társaság vezetője. Az UNION a várhatóan januárban megváltozó egészségbiztosítási környezetben is komoly lehetőségeket lát, a Fitpuli bevezetése mellett egy új, rugalmas termékkel is jelentkezik a piacon.
Több mint fél éves előkészítő munka előzte meg a két vállalat együttműködési megállapodását, melyben a Design Terminál is aktívan részt vett. Jónás László, a Design Terminál üzletfejlesztési vezetője az eseményen elmondta, 2014 óta több mint ezer startup céggel találkoztak, az utóbbi években azonban nagyvállalatokkal is együttműködnek, hogy elősegítsék partnerségek kialakulását.
„Az egészségbiztosítás az elmúlt hat év során megkerülhetetlen biztosítási formává vált: mára számtalan vállalat alkalmazza munkaerő-megtartó juttatásként, a dolgozók széles köre is hozzászokott és rendszeresen használja annak szolgáltatásait – hangsúlyozta Lehel Gábor, az UNION elnök-vezérigazgatója. – Arra számítunk tehát, hogy az adóterhek emelkedése sem állítja meg a fejlődést, ugyanakkor várhatóan átrendezi majd az igényeket, új versenyhelyzetet eredményezve. Erre az UNION megújuló stratégiával válaszol.” Idén október 1-jén elindult egy re-branding folyamat, a biztosító új szlogenje: ÉRTED. Logót is cseréltek, kikerült a biztosító szó a logóból, mivel szélesebb körben értelmezik tevékenységüket.
Az UNION Biztosító immár tíz éve van jelen a magyar egészségbiztosítási piacon, amelynek egyik legnagyobb szereplője, az új szerzések terén piaci részesedése 30 százalék körülire becsülhető – közölte Lehel Gábor. Köszönhetően annak, hogy 2008-ban először léptek az egészségbiztosítási piacra szolgáltatás-szervezőként, az első tapasztalatokat is ők szerezték meg a piacon – igaz, akkoriban név szerint ismerték az ügyfeleiket, annyira kicsi volt a volumen. A 2012-es kormányzati döntéssel adómentessé váltak az egészségügyi biztosítások, amit elsősorban nagyvállalatok kezdtek vásárolni. A tehetségekért folyó versenyben ez egy erős megtartó elemmé is vált a cégeknél, de a táppénzzel töltött napok száma is elkezdett csökkenni. A termék a dolgozóknak is kedvező, akik jellemzően 3 napon belül kellemes környezetben orvosi ellátásban tudnak részesülni.
Az Union úttörővé vált ebben a szegmensben: eddig összesen mintegy 700 ezer esetben szerveztek vizsgálatokat, közel 500 egészségügyi szolgáltató partnerrel. Az elmúlt 6 évben több termékvariánssal is kijöttek, de speciális – például itt tanuló külföldi diákoknak szóló - termékeket is kialakítottak. A PrivateMed a zázszlóshajó termékük, de a napokban indul be az értékesítése az új, PrivateMed Next egészségbiztosítási terméknek. Ebben bővült a választható csomagok száma, a biztosítási díj önrész választásával csökkenthetővé vált, miközben bővült a diagnosztikai elemek száma és egyes térítési limitek is igazodtak a piaci viszonyokhoz.
Megkülönböztető elemet is be kívántak emelni a termékbe, ezt szolgálta a Design Terminállal kötött megállapodás, hogy a tradicionális biztosítói gondolkodásmód és a startup gondolkodásmód közelítsen egymáshoz. Így jutottak el a lifestyle megoldást kínáló magyar startuphoz, a Fitpulihoz, melynek kizárólagos biztosítási partnerévé vált. Az együttműködésnek köszönhetően már akkor is kapcsolatba tudnak lépni az ügyféllel, mikor megelőzésről, életmódról van szó, nem csak a betegségek megjelenésekor.
A közös munka első kézzelfogható eredménye a nagyvállalati egészségbiztosítási ügyfelek részére kínált életmód applikáció.
Mi a Fitpuli?
Valamivel több mint egy éve kezdték el kidolgozni a terméket. Az alapítók orvosként dolgoztak korábban, rájöttek, hogy az aktív korú, dolgozó emberekkel kevesen foglalkoznak, miközben a vállalatok érdeke is, hogy foglalkozzanak dolgozóik egészségmegőrzésével.
„A Fitpuli a munkáltatók felé is képes rendszeres információkat közölni a dolgozók egészségi állapotáról, és az adott vállalat által bevezetett egészségprogramok eredményességéről. A fejlesztés azonban - amelyet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál is regisztráltak - garantálja, hogy a titkosított, egyedi, személyes adatokhoz csakis az adott felhasználó férjen hozzá, a vállalatokhoz tehát kizárólag aggregált, anonim adatok juthatnak el.” – fejtette ki dr. Oláh Dániel, a Fitpuli ügyvezető igazgatója.
- A lelke egy mobilalkalmazás (elérhető iOS-re és Androidra)
- Önállóan is működik, de okoskarkötővel együtt sokkal pontosabb
- Automatikusan gyűjti az adatokat
- A piacon elérhető összes trackerrel kompatibilis
- Egy platformra gyűjti az életmód és orvosi paramétereket
- Folyamatosan menedzseli a krónikus betegségekkel kapcsolatos információkat
- Látással és hallással összefüggő szűrővizsgálatokat tartalmaz
- Laborlelet-értelmező felülettel is rendelkezik
Az alkalmazás csoportos nagyvállalati szerződésekhez kapcsolódik, magánszemélyként nem működik. Életmódtól függő árazást még nem jelent az alkalmazás használata az egészségbiztosítási termékeknél, ez későbbi lépésként merülhet fel – közölte Lehel Gábor.
Komoly változást hozhat a piacon, hogy jövőre már nem lesz adómentes az egészségbiztosítás, ami rövid távon díjbevétel visszaesést hozhat a piacon. Az UNION azonban hosszú távon gondolkodik, és Lehel Gábor szerint a nagyvállalatok is hisznek az egészségtudatos működésben, ráadásul a kompenzációs csomag a munkavállaló-megtartás fontos eleme, így bíznak a biztosítónál bíznak a termékben. A MABISZ adatai szerint jelenleg 11 milliárd forint körüli a díjbevétel, bár azt nem tudni, hogy pontosan mit tartalmaz a statisztika – közölte a vezérigazgató.
Fotó: Pixabay