KPMG: Az USA-ban nagy üzlet az insurtech

KPMG: Az USA-ban nagy üzlet az insurtech

A fintech forradalom részeként az insurtech cégek fejlődése is globális jelenség, azonban a KPMG szerint az Egyesült Államok az, ahol jelentős növekedés történt a tavalyi évben.

A cég legújabb „Pulse of Fintech” jelentése - amelyben évente kétszer elemzi a pénzügyi szolgáltatások digitális átalakulását – megállapítja, hogy 2018 második felében az insurtech szektor jóval érettebbé vált. Globálisan 13 olyan ügylet volt, amelynél a befektetett összeg meghaladta a 100 millió dollárt. Ide tartozott az Oscar Health 375 milliós és az indiai PolicyBazaar 200 milliós tőkebevonása is.

Bár az insurtech üzletek volumene tavaly csökkenést mutatott 2017-hez képest (10,3 milliárd dollárról, 5,7 milliárd dollárra), az ügyletek számra alig-alig csökkent, 2018-ban összesen 242darab volt a 2017-es 258-cal szemben. 

Az insurtech cégek egyre inkább platform alapú megközelítést alkalmaznak a white label szolgáltatások nyújtásakor, melyek a legkülönbözőbb értékesítési csatornákba és fizetési rendszerekbe illeszthetők. Ez a modell a biztosítók számára is előnyösnek bizonyult, mivel így az innovációt az egész értékláncukba be tudják illeszteni. 

A KPMG szerint 2018-ban egyértelmű változás történt: a hagyományos biztosítótársaságok és az insurtech cégek is felismerték az adatok kritikus szerepét abban, hogy testreszabott, valódi ügyféligényre reagáló biztosítási terméket tudjanak nyújtani. Éppen ezért sok szervezet teljesen újragondolta adatkezelési stratégiáját, hogy növelje a fogyasztók bizalmát és arra ösztönözze őket, hogy több adatot osszanak meg. A legkülönbözőbb cégek keresik az együttműködési lehetőségeket, hogy új üzleti modelleket hozzanak létre. Ilyenek például a biztosítótársaságok és az autóipari cégek, akik megosztják az ügyféladataikat, hogy az alapján dolgozzanak ki biztosítási programokat. 

2018-ban az Egyesült Államokban jelentősen megnőtt az insurtech befektetések értéke, köszönhetően elsősorban a meglehetősen diverz insurtech-kínálatnak, ami az egészségbiztosítást, a gépjármű- és lakásbiztosításokat is érinti. 

Az USA-n kívül a KPMG még Izraelre mutatott rá, ahol az insurtech-ek és az autógyártók közötti munka vált meglehetősen szorossá. Szingapúrban a monetáris hatóság igyekszik a blockchain megoldások biztosítási területen történő hasznosítását előmozdítani. A KMPG szerint Ázsiában várhatóan komoly növekedés elé néz az insurtech szektor, miután az amerikai és az európai hagyományos biztosítók Ázsiában igyekeznek az innovatív digitális megoldásokat letesztelni, köszönhetően az ottani enyhébb szabályozói előírásoknak és a nagy népességszámnak. 

Fotó: Pexels

Biztosítók