Júliusban indul a digitális kárfelmérés az Allianznál
Hamarosan indul a digitális kárfelmérés az Allianznál, akár néhány év múlva pedig már a kiutalásról is szoftverek dönthetnek– mondta Kisbenedek Péter, az Allianz Biztosító elnök-vezérigazgatója az Azénpénzem.hu-nak.
Az Allianz sokat invesztált abba, hogy az ügyfelek számára egyszerűbb kapcsolattartást és működést tudjon biztosítani, különösen a kárrendezés során. Online kárstátusz lapot működtetnek, ahol bármely ügyfél nyomon követheti a gépjármű vagy más kárügyét, feltölthetnek, pótolhatnak iratokat, egy helyen látják az összes értesítést ezen a felületen. Az önkiszolgáló online felületen online díjfizetésre, a dokumentumok, például a zöldkártya, a díjigazolás, a kötvénymásolat egyszerű letöltésére van lehetőség.
A tervek szerint júliusban bevezetésre kerül az online kárfelmérés a lakás- és a casco biztosításban. Okostelefon vagy tablet segítségével az ügyfél saját maga körbejárhatja majd a lakást vagy a károsodott autót, és élő videókapcsolatban a kárszakértővel konzultálva elvégezheti a kárfelmérést. Nem kell megvárni, hogy kimenjen a kárszakértő, rugalmasan, az ügyfél számára alkalmas időben történik a kárfelvétel. Ha olyan típusú a kár, akkor egyezséggel le is lehet zárni, és egy napon belül a bankszámláján van az összeg.
Az ehhez szükséges technológiák ma már olcsón és gyorsan elérhetőek, van több fintech/insurtech szállító, melyek ezeket a megoldásokat kínálják. Persze, ha a kárügynök nem tudja kellő gyorsasággal és hatékonysággal intézni a kárrendezést a háttérterületen, akkor a végén nem lesz megfelelő az ügyfélélmény sem.
A következő lépcső pedig már az, ha a videót nem egy ember, hanem egy informatikai rendszer dolgozza fel, válaszol és küldi a pénzt. Ezt egy-két éven belül meg lehet itthon is csinálni.
A januárban megjelent digitális kárbejelentő nagyon fontos lépés volt az egész piac digitális fejlődése szempontjából, hiszen létrehoztunk egy közösen elfogadott platformot, amin keresztül a biztosítók a kgfb-kárrendezés során kommunikálhatnak egymással. Ez most egy olyan alapot jelent, amire sok más szolgáltatást is lehet fejleszteni és a jövőben ráültetni. Ez az egyik legnépszerűbb applikáció, igaz, egyelőre a kárbejelentések 2 százaléka történik ezen keresztül, de ez indulásnak nem rossz, és robbanásszerűen növekedni fog, ahogy az elterjedtsége elér egy bizonyos szintet.
Kisbenedek szerint a MABISZ-nak a jövőben is komoly szerepet kellene vállalnia abban, hogy olyan megoldásokat dolgozzon ki és szolgáltasson a biztosítók felé, amik igazán csak közösen értelmezhetőek, egyénileg nem megoldhatóak. Ezzel az egész szektor versenyképességét lehetne javítani.
Fotó: Pexels