Hóben rekedt magyarok: Mikor tud segíteni a biztosító?

Hóben rekedt magyarok: Mikor tud segíteni a biztosító?

Ausztriában még mindig rendkívüli nehézségeket okoz a hó, van olyan hegyi település, amely jó esetben hétvégén szabadulhat ki – írja a hvg.hu. Vannak olyan helyzetek, amelyeket egyik biztosító sem biztosít, érdemes átnézni, mik vannak kizárva.

Egy magyar csapatot egyórás mentőakcióval tudtak kimenekíteni egy stájerországi síterepről. A Kleine Zeitung írt arról, hogy a 64 magyar többsége iskolás csoportok tagja volt. 

A vis maior helyzeteket is megtérítheti a biztosító, feltéve, ha elég jó a csomag – mondja Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz értékesítési és kommunikációs igazgatója. A közepesnél jobb csomagok már nyújthatnak fedezetet az ilyen rendkívüli helyzetekre, még ha nem is feltétlenül a teljes plusz költséget térítik meg.

Ilyenkor számlával kell igazolni a kinntartózkodás plusz költségeit, ha valamiben kár keletkezett, az arról felvett jegyzőkönyvet is be kell mutatni, de nem árt fotót is készíteni ilyenkor, ami újabb bizonyíték a káreseményre. A biztosítóval érdemes mielőbb, 1-2 napon belül felvenni a kapcsolatot. Ilyen esetben, mikor tovább kell maradni, lehet új biztosítást kötni, de az – ezt a helyzetet nézve – a kötést megelőző lavina vagy havazás okozta károkra nem ad fedezetet, csak az újra.


Ha a biztosító elutasító az ügyféllel, annak az lehet az oka, hogy a biztosítási csomag valóban nem terjed ki erre a helyzetre. "Jellemzően nem az a baj, hogy a biztosító nem fizet, hanem az, hogy nem megfelelő a károsult biztosítása." – mondja Németh. 
Egy utazás előtt érdemes átgondolni a kockázatokat, és annak megfelelően kiválasztani a csomagot. 

Németh azt mondja, az állam privát biztosítói kárrendezésbe nem avatkozhat bele, hiszen erről szerződés szól, annyit tehet, hogy "saját zsebből" fizet még, ha akar, vagy egyéb segítséget nyújt. Ez jellemzően a súlyos balesetek után, vagy rendkívüli egyedi esetben szokott előfordulni.

Fotó: Pixabay

Biztosítók