Használt autó: ne vegyél autót kevés kilométerrel!

Használt autó: ne vegyél autót kevés kilométerrel!

„Szerelmes voltam és fájt volna annak a lánynak az igazság” – énekli örökbecsű dalában a KFT zenekar és sok autónepper is inkább megkíméli vevőit a valóságtól. Az irreális reményekkel érkező vevőt a legkönnyebb becsapni manipulált óraállású használt autóval.

A Vezess szakértői csapatát erősíti Varga Tibor. Az autovizsgalat.hu vezetője főállásban a megfelelő autó kiválasztásában és átvizsgálásában segít ügyfeleinek, a Vezessen pedig használtautó-vásárláshoz ad tanácsokat. Rengeteg jó és reménytelen autót vizsgált már át. Az érdekesebb eseteket külön cikkekben is megosztja veletek, hogy felkészültebben indulhassatok autót nézni és jobb használt autót vásárolhassatok. Varga Tibor, erejéhez mérten, szakértői rovatunkban is válaszol használt autókkal kapcsolatos kérdéseitekre.

Rendes használt autót venni jó dolog. Jó állapotú, kevés kilométert futott, hölgytulajos, szervizkönyves használt autót pedig fantasztikus. Szó szerint fantasztikus, mert ilyen autót nagy eséllyel nem fogunk találni. Találhatunk viszont jó sok olyan autót, amit a fenti paraméterekkel hirdetnek. Ezek a hirdetések azonban legtöbbször úgy működnek, mint a politikai hirdetések: elhitetik az olvasóval, amit látni szeretne. Pont azt ígérik, amit az illető remél, bár belül talán érzi, hogy ez a valóságban nem működik.

MAXIMUM 200 000 KM, SÉRÜLÉSMENTES, VEZETETT SZERVIZKÖNYV. HOGYNE

Ma hazánkban a legtöbb autóvásárló tíz év körüli használt autót szeretne vásárolni maximum 200 000 kilométer futásteljesítménnyel, lehetőleg sérülésmentesen, vezetett szervizkönyvvel. De tapasztalatom szerint Magyarországon akár egy átlagos méretű autóval (pl. Ford Focus) is furikáznak évente 25 000 kilométert. Ez máris 250 000 kilométer 10 év alatt. A piacon lévő autók jelentős részét nyugatról, például Németországból és Olaszországból importálták frissen, vagy az elmúlt pár évben, ahol jellemzően még többet vezetnek az anyagi lehetőségek és a nagy távolságok miatt.

Hamar visszaállítható a kilométeróra 300 vagy 650 ezerről 200 ezer km alá, amivel máris vonzóvá válik ugyanaz az autó, ami addig eladhatatlan volt

Ha az interneten böngészve leszűkítjük a keresést magyarországi első üzembe helyezésű és maximum kétszázezer kilométeres autókra, az eladó autók 80 százaléka máris eltűnik a szemünk elől. Ezért lemaradhatunk egy jóállapotú, számunkra megfelelő autórólcsak mert külföldről érkezett és 224 ezer kilométert mutat az órája.

A meghirdetett autók kilométer-számlálója az esetek fájdalmasan nagy részében vissza van állítva. Itthon szinte eladhatatlan egy autó 310 000 kilométerrel, ezért amint az autó átlépi a magyar határt, gondos kezek 15 perc alatt képesek beállítani a futásteljesítményt a magyar átlagember számára emészthető értékre, attól függően, hogy mennyit bír el az autó esztétikai állapota. Az sem gond, ha kopott a kormány, a váltógomb, esetleg a pedál, ami egyébként a városi utak magas arányát is jelezheti. Újabb gondos kezek percek alatt cserélik jobb állapotúra a fenti alkatrészeket, esetleg újrabőrözik a kormányt és máris hihetőbb a kevés kilométer. Legfőképpen a külföldről érkezett autók számlálóját tekerik, mert az esetek többségében ellenőrizhetetlen a kinti autók eredeti óraállása, de gyakran találkozom Magyarországon üzembe helyezett pörgetett órás autóval is.

Nagy baj, hogy a tisztességes eladók és tisztességes kereskedők használt autóit valós óraállással alig lehet eladni, ha az autó túl van 250 000 kilométeren

Persze nem minden eladó vagy kereskedő csaló. Felbukkannak a piacon valóban keveset futott, jó állapotú autók is, ezeket azonban nem lehet magasabb áron értékesíteni, mert senki nem hiszi el róluk, hogy keveset futott, jó állapotú autók.

Biztosítók