GENERALI: KÖZEL 80 EZER LAKOSSÁGI KÁR AZ ELMÚLT FÉL ÉVBEN
Közel 80 ezer lakossági kárbejelentés érkezett az idei év első felében a Generali Biztosítóhoz, de a nyári hónapokban további jelentős mértékű növekedésére számít a társaság. A biztosító csak június első felében közel 1 milliárd forint értékű káresetet regisztrált – tette közzé a Generali Biztosító.
Az idei év első hat hónapjában a vezetékes vízkár (41 százalék), a vihar (15 százalék) és az üvegtörés (10 százalék) okozta károk miatt érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz, összesen közel 80 ezer esetben. Az eddigi évek tapasztalataiból kiindulva nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani.
A Generali idén csak június első felében eddig több mint 6 ezer lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági káresetet regisztrált, mintegy 1 milliárd forint értékben. Ezek jelentős részét, több mint 80 százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károk rendezésére irányuló bejelentések tették ki, de gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is.
A Generali adatai szerint a vagyonbiztosítási kárbejelentések tekintetében továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, ez a forma az összes eset 33 százalékát teszi ki, ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetőségeket: már az összes bejelentés 18 százaléka ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget (18 százalék).
„Széles körű digitális, online kárbejelentési szolgáltatásainkkal hatékonyan tudjuk kezelni a megnövekedett nyári kárigényeket és a fogyasztói szokások változására is választ tudunk adni” – fogalmazott Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési igazgatója. Hozzátette, a hagyományos kárbejelentési folyamatok továbbra is kedveltek, így a digitális, online lehetőségek bővítése mellett a már jól ismert csatornákon is folyamatosan biztosítják a gyors kárrendezés lehetőségét.