Felmérés: így ajándékozunk idén karácsonykor

Felmérés: így ajándékozunk idén karácsonykor

Igyekszünk mindenkit a megszokott értékben megajándékozni, azaz úgy látjuk, hogy ki tudjuk gazdálkodni az idei meglepetéseket akkora összegből, mint szoktuk. Viszont a Black Friday hidegen hagyott minket, nem akkor szereztük be esetlegesen olcsóbban szeretteink ajándékait. Többek között ezekre derült fény az Allianz Hungária Zrt. „A jövőről egyszerűen” programja keretében meghirdetett „Kiskarácsony, Skypekarácsony…” című online, nem reprezentatív felméréséből.

Vajon a koronavírus hatására tudatosabban vásárlunk idén? Vajon a szeretteink kívánságlistája és ízlése vagy az ajándékok ára volt a döntő? Netalán idén kézzel készített ajándékokkal kedveskedünk? Legutóbbi villámfelmérésében arra volt kíváncsi az Allianz Hungária Zrt., hogy a mindennapjainkat meghatározó vírushelyzet hatására hogyan gondolkodunk az idei ünnepi készülődésről. 

Karácsonyi büdzsé akkor és most

A felmérésben résztvevők közel fele, 43 százaléka vallotta azt, hogy korábban a szerettei kívánságlistája, ízlése volt az elsődleges szempont a karácsonyi ajándékvásárlás során, s csupán 23,8 százalékuk kattintott arra a válaszra, miszerint a termékek ára volt mérvadó. Mindennek fényében nem meglepő, hogy 42,7 százalékuk idén is igyekszik mindenkit a megszokott értékben megajándékozni, és ennél kevesebben, 28,1 százalékuk jelezte, hogy ezúttal jóval szerényebb lesz az ajándékozás, kisebb összegből kell kigazdálkodni a meglepetéseket. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a kitöltők 11,7 százaléka eddig sem ajándékozott, 9,9 százalékuk pedig most először mondta ki, hogy ne legyen ajándékozás, egyszerűen csak örüljenek majd egymásnak. Bizonyára sokan lélegezhetnek fel, ugyanis a válaszadók csupán 5,3 százaléka voksolt arra a válaszra, hogy ugyan nincs különösebb kézügyessége, de idén „homemade” ajándékokkal kedveskedik. Arra a kérdésre, hogy 2020-ban mennyit szánnak a karácsonyi ajándékokra, a legtöbben, 48,8 százalék válaszolta azt, hogy szerinte kihozza közel ugyanakkora összegből, mint szokta. A Black Friday akciókat viszont igen kevesen használták ki e tekintetben: a válaszadók 18,3 százaléka jelezte, hogy ily módon tervezte beszerezni a karácsonyi ajándékokat.

Mi számít ajándéknak?

Ugyan a kitöltők valamivel több mint fele, 54,1 százaléka szerint az ajándék az, amit be lehet csomagolni, azonban csak kicsivel kevesebben vannak azok, akiknek megfordult a fejükben, hogy esetleg a legújabb LED tévé helyett jövőálló ajándékkal lepik meg szeretteiket: 45,9 százalékuk kattintott arra a válaszopcióra, hogy ez az év megtanított minket arra, hogy előre nem látható események akár tartósan negatív hatással lehetnek az életünkre, így jó ötlet lehet akár megtakarítási befektetést is a fa alá tenni, ami a család jövőjét szolgálja. 

Online vagy hagyományos módon?

A kitöltők között többen (35,5 százalék) voltak azok, akik idén továbbra is ott és úgy vásároltak, ahol és ahogyan éppen kényelmes volt, azaz nem tapasztaltak nagy elmozdulást az online rendelés és fizetés felé. Náluk kevesebben (26,7 százalék) jelentetté ki, hogy egyértelműen többször rendeltek az internetről élelmiszert, ruhát, sőt bútort is.

Biztosítók