Érdemes figyelni erre a tipikusan

Érdemes figyelni erre a tipikusan "téli" káreseményre!

A lakásbiztosításokhoz kapcsolódó asszisztencia-szolgáltatókhoz leggyakrabban üvegtörés és csőtörés miatt érkezik segélyhívás. Az elmúlt három évben csak ingatlanokkal kapcsolatos problémák miatt több mint 120 ezer hívás érkezett a Magyarországon is piacvezető szolgáltatóhoz – tette közzé a legfrissebb adatokat a világ 208 országában asszisztencia-szolgáltatást nyújtó Europ Assistance (EA) magyarországi leányvállalata, az Europ Assistance Magyarország (EAM).

2018. január eleje és október vége között mintegy 30 ezer ingatlannal kapcsolatos bejelentést regisztráltak az Europ Assistance Magyarországnál. A segélyhívások 35 százaléka üvegtörés miatt történt, közel harmadának csőtörés, illetve a vízvezetékek meghibásodása volt az oka. A segélyhívások 10 százaléka dugulások, összesen mintegy 25 százaléka pedig egyéb esetek: tetősérülések, gázkazánok meghibásodása, fűtéscsövek sérülése miatti, zártörések, kizárások miatti riasztások voltak. 

Az egyik “tipikusan téli” és különösen kellemetlen káresemény, amikor a társasházakat érinti a csőrepedés, és a kertvárosi vagy zöldövezeti területen álló társasházat ellátó vízcső sérül meg, és a megfagyott föld miatt a hibát csak napokkal később lehet orvosolni. Napokon keresztül tartó, kemény fagyok idején előfordul, hogy “jégdugó” keletkezik a vízcsőben – ami leblokkolja a családi ház vagy társasház vízszolgáltatását. -, ennek oka minden esetben az, hogy a vízcsöveket nem a megfelelő mélységben fektették a földbe. Ilyen esetekben a szolgáltatót vagy az asszisztencia-céget hívják az érintettek. Az Europ Assistance Magyarországon több mint 2000 segítségnyújtó céggel, illetve szakemberrel áll szerződéses kapcsolatban, akik a segélyhívást követően a lehető legrövidebb időn belül a helyszínen vannak.

2016-2018-ban több mint 120 ezer ingatlannal kapcsolatos segélyhívás érkezett az EAM-hez, és a 90 ezret is meghaladja azoknak az eseteknek a száma, amikor helyszíni beavatkozásra is szükség volt. Mind az asszisztencia-szolgáltatóhoz beérkező hívások, mind a helyszíni segítségnyújtások száma emelkedik: 2016-ban 26 ezer, 2017-ben 35 ezer, az első tíz havi adatok alapján 2018-ban várhatóan mintegy 36 ezer esetben kell segíteniük a bajba jutottakon.

A cég tapasztalatai szerint téli, fagyos időszakban minden évben előfordulnak az ingatlannal kapcsolatos problémák. Minden évben van olyan esetük, amikor a legnagyobb hidegben mondja fel a szolgálatot a radiátor, vagy rosszabb esetben a teljes fűtési rendszer és olyan is előfordult már, hogy az ünnepek előtti sürgés-forgás idején azért kellett a gyors segítség, mert valaki kizárta magát a lakásból vagy beletört a zárba a kulcsa.

Érdemes még a téli kemény fagyok beállta előtt a külső vízórákat beburkolni, a fagyok ellen hőszigeteléssel védeni.

A hazai ingatlanok 75 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint a hazai lakásállomány 4,4 millió, a biztosítók a Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint 3,3 millió lakásbiztosítási szerződést kezelnek. Az Europ Assistance Magyarország lakásasszisztencia-szerződéseinek száma 2018. november elején meghaladta az 1,3 milliót.

Fotó: Pexels

Biztosítók