Ennyit kell várni a kormányablakokban

Ennyit kell várni a kormányablakokban

A kormány olyan döntéseket szeretne hozni, amelyekkel csökkenteni lehet az állampolgárok elintézendő ügyeinek számát, párhuzamosan az ügyintézés színvonalának emelésével - erről a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára beszélt hétfőn a törökbálinti kormányablak átadásán.

Tuzson Bence azt mondta, arra törekednek, hogy az állampolgároknak minél kevesebbszer kelljen ügyet intézniük; erre ne legyen szükség vagy online is legyen mód. Tavaly 13,5 millió ügyfél kereste fel a kormányablakokat, az átlagos ügyintézési idő 8 perc, a várakozási idő átlagosan 15 perc volt. Így elmondható, hogy kevesebb mint fél óra alatt lehetett egy ügyet intézni - emelte ki.

A következő időszak főbb irányairól szólva elmondta, erősíteni kell a falvak és a kistelepülések megtartó erejét, az életminőség szempontjából a falvak semmiben sem különbözhetnek a városoktól. Ezért indították el a mobil ügyfélszolgálatot, az úgynevezett kormányablakbuszt, amelyből már 11 segíti országszerte az emberek ügyintézését, jó tapasztalatokkal.

Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja arról beszélt, hogy mára elsődleges lett az ügyfelek segítése a közigazgatási ügyek intézésében. Jelezte, hogy a Pest megyei kormányablakokban a gyerekkel érkezők elsőbbséget élveznek az ügyintézésnél.

Fotó: Pixabay

Biztosítók