Elcserélt üzemanyag a Shellnél: több tízmilliós lehet a kár

Elcserélt üzemanyag a Shellnél: több tízmilliós lehet a kár

A felcserélt üzemanyagok miatt a Shellhez beérkezett több mint ötszáz bejelentés után már ötszáznál több autótulajdonossal felvették a kapcsolatot a biztosítási szakértők, és megkezdődtek a kifizetések is.

A cég ügyfélszolgálata és megbízott biztosítási szakértői folyamatosan dolgozzák fel a Füredi úti töltőállomáson az üzemanyag-keveredés miatti bejelentéseket. A vállalat munkatársai a hétvégén is dolgoztak, hogy a múlt héten még feldolgozatlanul maradt ügyeket mielőbb rendezni tudják - olvasható a Shell honlapján. A cég szerint a károk mértéke és a kártérítések összege bizalmas üzleti információ, a Shell és a fuvarozó cég egymás közötti elszámolása és a felelősség érvényesítése pedig az érintettek belső ügye.

Szeptember 20-án a budapesti Füredi úti Shell töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállításakor a külsős fuvarozócég a gázolaj helyett benzint, a benzin helyett pedig gázolajat töltött a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.

Szeptember 21-én délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak, ezután a Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban szeptember 22-én délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlók, ezért a diesel értékesítését is megszüntették.

A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag - közölte a cég korábban.

A csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént, a fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízelt, míg dízel tartályába benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre.

A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna.

A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje. Elrendelték például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák - írta az MTI.

A csütörtöki Népszava híre szerint amikor a Mol finomítójából a Klacska nevű fuvarozócég tartálykocsijába átfejtették a Shell Füredi úti kútjába szánt benzint és gázolajat, a gépkocsivezető fordítva jegyezte fel a szállítólevélre az autó rekeszeinek tartalmát.

A naplap becslése szerint az autósok javítási költségei több tízmillió forintra rúgnak. Az összekeveredett üzemanyagok lefejtése, elszállítása, a tartályok tisztítása úgyszintén tízmilliós nagyságrend.

Fotó: Pexels

Biztosítók