Bámulatos feltámadás a német autópiacon - Ritkán látni ilyen számokat, érdemes mögéjük nézni
Szeptemberben hatalmas mértékben növekedett a forgalomba helyezett új autók száma Németországban. A kétszámjegyű bővülés hátterében döntően bázishatás állt, 2018 szeptembere ugyanis nagyon gyenge hónap volt sok autógyártó számára, mivel az új mérési eljárásra, a WLTP-re történő átállás komoly nehézségeket okozott a számukra.
Szeptemberben szám szerint 244 622 autót helyzetek forgalomba Németországban, amely 22 százalékos növekedést jelentett 2018 azonos időszakához képest – írja az Automotive News Europe a német közúti közlekedési hatóság (KBA) friss statisztikáira hivatkozva.
Hogy megértsük, miért következett be ilyen hatalmas bővülés a német autópiacon, érdemes felidézni, hogy több autógyártó nagyon nehéz helyzetbe került az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra, a WLTP-re történő átállás miatt tavaly. 2018. szeptember 1. után ugyanis kizárólag azokat az autókat lehetett forgalomba helyezni, amelyek rendelkeztek a WLTP-menetciklus szerinti típusbizonyítvánnyal.
Az engedélyeztetési folyamatok viszont sok esetben nagyon lassan haladtak, a legnagyobb kihívással a Volkswagen csoport találta szembe magát, mivel rengeteg modellvariációt kellett levizsgáztatniuk. Mindez azt eredményezte, hogy közel 30 százalékkal zuhant az új autók forgalomba helyezése a német autópiacon 2018 szeptemberében. Tehát egy rendkívüli esemény miatt adódott egy nagyon alacsony bázis, amelyhez viszonyítva láthattunk egy jóval magasabb számot 2019 szeptemberében.
A fentieket figyelembe véve nem csoda, hogy a legjobb teljesítményt a Volkswagen csoport márkái nyújtották a német autópiacon múlt hónapban: a Porsche (+431,1%), az Audi (+148,3%), a Volkswagen (+96%) és a Seat (+78,5%) eladásai nőttek a leglátványosabban.
Jól teljesített a Renault (+50,6%), a Hyundai (+36%), a Dacia (+31,7%) a Skoda (+27,5%), a Fiat (26,8%) és a Ford (25,6%) is. Több autógyártó viszont gyengén zárta a múlt hónapot: a Peugeot (-26,9%), a Nissan (-23,2%) és a BMW (-18,9%) eladásai is csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
A múlt havi közel 245 ezer darabos eladásnak köszönhetően a német autópiacon idén már több mint 2,74 millió autó került értékesítésre, amely 2,5 százalékos növekedést jelent 2018 első kilenc hónapjához képest.
Címlapfotó: Pixabay