A pesti autósok egyre gyakrabban fogadják meg a főpolgármester tanácsát

A pesti autósok egyre gyakrabban fogadják meg a főpolgármester tanácsát

A budapesti autósok meghallották a főpolgármester üzenetét, aki három hónapja a nagy nyilvánosság előtt buzdította őket, hogy ne fizessék be az önkormányzatok kamerafelvételei alapján kiszabott büntetéseket. A fővárosban az elmúlt hónapokban zuhanni kezdett a fizetési hajlandóság. Sőt, az autósok már figyelembe sem veszik a tiltásokat, egyes helyeken kétszeresére nőtt a szabálytalanságok száma, mert azt gondolják, úgyis védve vannak a bírságtól.

Drasztikusan romlott a gépjárművezetők bírságfizetési morálja, mióta Budapest főpolgármestere betámadta azokat a kerületi önkormányzatokat, amelyek saját kamerarendszerük felvételei alapján bírságolják a közlekedési szabálytalanságok elkövetőit.

Tarlós István márciusban ment neki a közterület-felügyeleteknek, szokásos heti főpolgármesteri sajtótájékoztatóján azt állította:
"Divat lett alamuszi módon elhelyezni KRESZ-táblákat, majd annak környezetére ráirányítani egy kamerát, hogy valakik, miután ártatlanul, véletlenül a megszokott útvonalon haladnak, kapjanak egy 50 ezres büntetést."
Egy idő után kiderült, a főpolgármester valójában csak az óbudai Szépvölgyi út kereszteződésében elhelyezett kamera miatt akadt ki, mert ott a feleségét is 50 ezer forintra büntették, miután szabálytalanul kanyarodott. Tarlós hadjárata sikerrel zárult, leállíttatta a III. kerület több 10 millió forintot érő térfigyelő rendszerét.
Az elmúlt hónapokban megjelent hírek leginkább a gépkocsivezetők jogkövető magatartására voltak negatív hatással. A bírságok befizetési hajlandósága is csökkent, míg 2017 márciusában, és azt megelőzően még 50-55%-os arányban fizették meg a kiszabott bírságokat, addig áprilisban ez a szám 42%-ra, májusban pedig 23%-ra csökkent.
Súlyosabb probléma, hogy a fegyelmezetlenség nem csak a befizetésekre terjed ki. Megugrott a büntetések alapját képező szabálytalanságok száma is.
A gépkocsivezetők láthatóan figyelmen kívül hagyják a behajtási tilalomra, kötelező haladási irányra vonatkozó szabályokat, tekintettel arra, hogy a térfigyelő kamerák alapján „nem büntetheti a gépkocsivezetőket a közterület- felügyelet.
Az V. kerületi közteresek szerint a szabályszegések száma is megduplázódott. Míg egy átlagos áprilisi napon 21-22 szabálytalanság történt, ugyanazon helyszínen májusban napi 46 szabályszegéssel kellett foglalkoznia a közterület-felügyelőknek.

Biztosítók