5,2 MILLIÁRD EURÓRA NÖVELTE DÍJBEVÉTELEIT AZ IDEI ELSŐ FÉL ÉVBEN A VIG CSOPORT
Vienna Insurance Group (VIG) 20118 első fél évében 3,6 százalékkal, 5,2 milliárd euróra növelte díjbevételeit. A cégcsoport adózás előtti nyeresége 5,5 százalékkal, 233 millió euróra nőtt, miközben a kombinált hányad 0,6 százalékponttal, 96,3 százalékra javult – tette közzé a Vienna Insurance Group (VIG Csoport) sajtóközleményében kedden.
Az egyszeri díjas életbiztosításoktól eltekintve minden üzletágban bővülés mutatkozott, különösen a nem életbiztosításokban, illetve azon belül az egészségbiztosításokban - áll a közleményben. Különösen Lengyelországban, ahol a nem életbiztosítások területén két számjegyű növekedést tudott eléni a cég, illetve a Balti államokban, ahol a díjbevételek 18,8 %-kal emelkedtek, elsősorban a gépjármű-biztosítási üzletágaknak köszönhetően.
Attraktív, kétszámjegyű növekedést produkált a horvátországi leányvállalat, amely 18,3 százalékkal, valamint a szerbiai cég, amely 11,6 százalékkal tudta növelni díjbevételeit. Az osztrák leányvállalat – annak ellenére, hogy tovább folytatódott az egyszeri díjas termékek értékesírésének visszafogása – 1,3 százalékos növekedést tudott elérni.
A csoport adózás előtti nyeresége 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi, hasonló időszakban regisztráltat, és elérte a 232,7 millió eurót. A növekedés elsősorban a kombinált hányad javulásának és a pénzügyi eredménynek volt köszönhető. A cseh, a magyar és a szerb leányválalatok esetében számottevő eredménynövekedés mutatkozott, ami hozzájárult a teljes csoportnyereség növekedéséhez.
A román érdekeltség esetében a jelenlegi piaci folyamatok és a feszült politikai helyzet arra sarkallta a vezetőséget, hogy felülvizsgálja a jövőre vonatkozó terveket. A VIG jól ismert, konzervatív értékelési gyakorlata alapján a romániai leányvállalatok mintegy 50 millió eurós goodwill értékvesztést számoltak el. Ez utóbbi nélkül az eredmény 20%-os növekedést mutatott volna Romániában. Összességében: a Csoport jövedelemtermelő képessége kiváló szinten maradt.
A kombinált hányad a korábbinál kedvezőbb, csoportszinten 96,3 százalékot mutat. Elsősorban az osztrák (95.3 percent), a cseh (94.6 percent), a lengyel (94.1 percent), a román (98.6 percent) és a bolgár (97.2 percent) leáányvállalatoknál mutatkozott javulás e téren.
A pénzügyi eredmény 2018 első félévében 511,3 millió eurót tett ki, ami 4,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ehhez hozzájárult az S IMMO AG részesedésének értékesítése és a csehországi befektetési alapokból származó nagyobb realizált nyereség.
A VIG csoport tőkemegfelelési mutatója kiváló: a 2017 végi 220 %-ról 2018 első félévének végére 222 százalékra növekedett. "A 2018-as év első felében elért eredmények bizakodásra adnak okot az év hátralevő részének fejlődését illetően. A közép-kelet-európai régióban folytatódik az EU15 országaihoz képest erőteljesebb növekedés, mivel az életszínvonal növekedésével párhuzamosan a biztosítási szükségletek is nőnek. Így leányvállalataink várhatóan 9,5 milliárd eurós díjbevétel mellett összesen 450 és 470 millió euró közötti adózás előtti nyereséggel számolhatnak 2018-ban" - nyilatkozta Elisabeth Stadler, a Vienna Insurance Group vezérigazgatója.
A banki értékesítés erősítése – az „Agenda 2020” programnak megfelelően - az ütemternek megfelelően halad, és számos új ereményt mutat. Ezek egyike a meglévő együttműködési megállapodás meghosszabbítása 2033-ig az Erste Csoporttal, amelyet 2018. május közepén írtak alá, illetve Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban befejeződött a bankbiztosítók tervezett beolvasztása a VIG leánycégeibe.
2018. július végén elindult a VIG Csoport "VIG Xelerate" programjának második fordulója, amelynek célja a digitális átalakulás elősegítése. A Csoport vállalatai 2018. végéig adhatják be programjaikat, a díjnyertes projektek pedig pénzügyi támogatásban részesülnek, ha a helyi piacok mellett más piacokon is alkalmazhatók az innovatív megoldások.
A lengyel leányvállalat egyik győztes projektje már elindult. Ez utóbbi innovatív megoldásokat dolgozott ki a adatok felhasználásával és a mesterséges intelligencia bekapcsolásával egy teljesen új típusú árstruktúra kialakítása érdekében. A cél, hogy a következő néhány évben sikerüljön elmozdulni a múltbeli számítási modulok statisztikai adatain alapuló árképzési struktúrától. Ehelyett az új árképzés figyelembe veszi az ügyfelek egyedi viselkedési jellemzőit, az egyedi, személyes igényeket és a piaci fejleményeket is. A cél a személyes árképzés és terméktervezés valós időben történő biztosítása."A cél az,hogy megfeleljen az egyéni vevői igényeknek és javítsa a nyereségességet, ami egyre fontosabbá válik egy erős versenypiacon. Lengyelországban a gépjármű-üzletágból indulunk, ami nagyon fontos számunkra. Az első értékelést követően megvizsgáljuk hasonló modellek kidolgozását más üzletágak számára. Ha sikeres lesz, akkor az innovációs megoldások más leányvállalataink számára is elérhetőek lesznek” – nyilatkozta Elisabeth Stadler, a VIG Csoport vezérigazgatója.