10-15 százalékkal drágább lesz a kötelező biztosítás
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) kampányban a szakértők 10-15 százalékos díjemelkedésre és 140-150 ezer szerződést váltó gépjármű-tulajdonosra számítanak - írta szerda hajnali kisokosában az MTI.
AZ ÉV VÉGI VÁLTÓK LESZNEK AZ ELSŐK, AKIKNEK MÁR NEM KELL KÜLÖN FIGYELNIÜK A 30 SZÁZALÉKOS BALESETI ADÓRA, EZT BIZTOSÍTÁSI ADÓKÉNT BEÉPÍTIK AZ ÉVES DÍJBA.
A károk növekvő száma, valamint a helyreállítási költségek gyors emelkedése miatt mintegy 10-15 százalékos díjnövekedésre számíthatnak a gépjárművek üzembentartói.
Így, mindent összevetve, a személyautóknál az átlagdíj 26-28 ezer forint lehet.
Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége gépjárműszekciójának elnöke szerint az év végi kampány a Magyarországon regisztrált mintegy 5 milliós gépjármű-állományból még több mint 1,3 millió gépjárművet, köztük több mint 900 ezer személygépkocsit érint. A szakember arra számít, hogy a díjemelkedés hatására idén is jelentős számban végeznek díjkalkulációt az év végi kötelező biztosítással rendelkezők,
ENNEK HATÁSÁRA ÖSSZESEN 140-150 EZER SZERZŐDÉSVÁLTÁS TÖRTÉNHET.
Papp Lajos hozzáfűzte: a biztosítók idén is legkésőbb november 2-ig hirdethetik ki év végi tarifáikat. Az érintettek ezt követően tudják majd összehasonlítani a piacon elérhető lehetőségeket a meglévő biztosítójuk által ajánlott díjjal, amelyet november 11-ig kell megkapniuk postán, illetve e-kommunikációs szerződés esetén e-mailben.
AZ ÚJ DÍJAKNAK A JELENLEGI TARIFÁKKAL VALÓ ÖSSZEVETÉSÉNÉL ÉRDEMES FIGYELNI ARRA, HOGY AZ IDEI DÍJAT A BALESETI ADÓVAL NÖVELVE VEGYÉK FIGYELEMBE.
Magyarországon 2010. január 1-je óta a kgfb-szerződéseknél már nem a naptári év kezdete, hanem a gépkocsi megvásárlásának a napja számít évfordulónak. Míg korábban minden autós egységesen január elsején tudott szerződést váltani, azóta csupán azoknál a járműveknél kell ezt a napot figyelni, amelyek 2010 óta nem váltottak tulajdonost. Ez napjainkban már csupán a forgalomban lévő járművek alig több mint negyedére igaz.
Fotó: Mihádák Zoltán / MTI