Elektromos hajtású áruszállítók készülnek a Fordnál
Németországban, a Ford kölni üzemében megkezdődött az elektromos hajtású Deutsche Post StreetScooter WORK XL áruszállító gyártása. A Transit alvázakat itt egészítik ki elektromos hajtáslánccal és a Deutsche Post DHL szabványainak megfelelő felépítménnyel, amelyek a törökországi Kocaeliben, a Ford Otosan üzemben készülnek. A kölni gyártósoron naponta akár 16 darab WORK XL modellt is elkészíthetnek, így az éves gyártókapacitás eléri majd a 3500 darabot.
A WORK XL jelenleg a legnagyobb haszongépjármű a StreetScooter portfóliójában: az autó 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el, és a hasznos teherbírás eléri az 1275 kilogrammot. A Ford többféle elektromotorral és lítium-ion akkumulátorral gyártja majd a modellt, amelynek legnagyobb teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomatéka pedig 276 Nm. A legnagyobb, 76 kWh kapacitású akkumulátorral a WORK XL akár 200 kilométer hatótávolságot is elérhet. A dízelmotoros járművekkel összehasonlítva minden egyes elektromos hajtású áruszállító 5 tonnányi CO₂-kibocsátást és 1900 liter gázolajat takarít meg egyetlen év leforgása alatt.
A Deutsche Post DHL a németországi városokban használja majd a WORK XL modellt kiscsomag-kézbesítésre, és a jövőbeli tervek közt az is szerepel, hogy az elektromos áruszállító más vásárlók számára is elérhető lesz.
Az elektromos hajtásláncok kulcsszerepet játszanak majd a Ford európai termékkínálatában. A vállalat célja, hogy 9,5 milliárd euró befektetéssel egy 40 modellt számláló, elektromos hajtású (köztük 16 tisztán elektromos hajtású járműből álló) portfóliót alakítson ki 2022-ig.