Moody’s: Radikális innovációt hozhat a biztosítóknál az IOT

Moody’s: Radikális innovációt hozhat a biztosítóknál az IOT

Az insurtech cégekkel való együttműködés középtávon csökkentheti a biztosítók fenyegetettségét, hosszú távon pedig a tárgyak internete (Internet of Things – IoT) hozhat radikális innovációt az iparágban – állítja jelentésében a Moody’s.

A biztosítótársaságok technológiai kiadása folyamatosan növekszik, egyre gyakoribbak az insurtech szolgáltatókkal kialakított partnerségek is – olvasható a hitelminősítő intézet tanulmányában. 

Az insurtech megoldások eddig főként a vagyon- és balesetbiztosítási szegmenst, azon belül is főként az értékesítés területét érintették, azonban egyre több technológiai megoldást kínálnak az egészségbiztosításók számára is. Hosszú távon az internethez csatlakoztatott eszközök (IoT), illetve az azokról begyűjtött adatok felhasználása radikális változást kényszeríthet ki a biztosítási piacon – véli a Moody’s.

A vezető nélküli járművek, az otthoni biztonsági rendszerek és a testen hordozható eszközök jelentős csökkenést eredményezhetnek a biztosítható veszteségek számában és súlyosságában. Ez hosszú távon csökkentheti a biztosítók díjbevételét, ezáltal működési nyereségét is – állítja a hitelminősítő.

A digitális ökoszisztéma kiépülésére még legalább egy évtizedet várni kell a Moody’s szerint, azonban a csatlakoztatott eszközök továbbfejlődése veszélyt jelenthet a biztosítók értékesítésére, és az ügyfelek közvetlen elérésére. A hitelminősítő 2018-as CFO-felmérésében résztvevő valamennyi vállalat megerősítette, hogy igyekeznek olyan technológiákat alkalmazni, amelyek javíthatják a szolgálatatásaik elérhetőségét az ügyfelek számára. 

Lakásbiztosítások esetében ilyen szolgáltatás például az árvízellenőrzés, az időjárással kapcsolatos figyelmeztetések, az ingatlanértékesítéssel és bérléssel kapcsolatos tanácsadás, vagy otthoni biztonsági rendszerekkel kapcsolatos kedvezmények. A gépjárműbiztosítások terén a vezetéstámogató telematikai eszközök, a gépjármű adásvételi platformok, a lopásgátló szolgáltatások, az autójavítással és fenntartással kapcsolatos tanácsadás és az üzemanyag-fogyasztás mérés jelentik a technológiai újításokat. 

Az élet- és egészségbiztosítók pedig olyan új szolgáltatásokat igyekeznek nyújtani ügyfeleiknek, mint a különféle fitnesz tervek, a kedvezményes tornatermi tagság, az orvosajánlások, az orvoslátogatás megszervezésére szolgáló platformok, vagy az egészségügyi és jogi tanácsadás. 

Mivel az egyes technológiák igen gyorsan elavulttá válnak, a legjobb helyzetben azok a biztosítók vannak, amelyek megfelelő pénzügyi erőforrással rendelkeznek a folyamatos fejlesztésekhez – derül ki a jelentésből.

Fotó: Pixabay

Biztosítók