Kortárs versek chatbotot: mobilunkbe költözik az irodalom

Kortárs versek chatbotot: mobilunkbe költözik az irodalom

A kortárs irodalom népszerűsítését tűzte zászlajára a magyarországi biztosítási piac meghatározó szereplője által alapított Aegon Művészeti Díj. Chatboton szeretnék közelebb hozni a kortárs költészetet a fiatal generáció tagjaihoz, de a shortlistes művek népszerűsítése is célja a kezdeményezésnek.

Felmérések szerint az 5 milliót is meghaladja a magyarországi Facebook Messengert használók száma, a Z-generáció tagjai pedig naponta átlag 350 percet töltenek online, amely idő jelentős részében chatelnek a mobiljukon. Nem véletlenül választotta ezt a platformot a #olvassverset kampányhoz az Aegon Díj. A magyar költészet napjától, április 11-től kezdve két héten át Facebook Messenger chatboton keresztül olvashatják kortárs költők verseit a fiatalok, amit akár meg is oszthatnak ismerőseikkel, barátaikkal. 

A chatboton olyan költők, illetve verseik találhatóak meg, akik az elmúlt 14 évben az Aegon Művészeti Díj döntőjébe kerültek, így például az idei győztes Takács Zsuzsáé is, de helyet kaptak Závada Péter költő, drámaíró, zenész alkotásai, továbbá az idén februárban elhunyt Tandori Dezső Kossuth-és József Attila díjas költő versei is. Összesen 13 költő 31 versét olvashatják az érdeklődők, amely szám a felhasználók ajánlásai alapján tovább bővíthető. 

„ A digitális transzformáció korában az ügyfelek – különösen a fiatalok - egyre inkább azonnali megoldásokat keresnek, és ha napokat kell várniuk egy-egy válaszra, inkább továbbállnak. A chatbot segítségével nagy tömegű kommunikációt tudunk menedzselni gyorsan és hatékonyan. Hamarosan nemcsak verseket küldhetnek ügyfeleink egymásnak, de bármilyen ügyfélszolgálati kérdésben állunk rendelkezésükre Chatbot segítségével is” – mondta Zatykó Péter, az Aegon Magyarország elnök-vezérigazgatója.

A chatbot fejlesztésével és a kapcsolódó kommunikációs kampánnyal az Extreme Net Kommunikációs Ügynökséget bízta meg az Aegon. A kommunikáció elsősorban digitális térben zajlik, de innovatív outdoor megoldások, így digitális citylightok is helyet kapnak a kampányban.

Fotó: Pexels

Biztosítók