Így változtat az Airbnb az Uniós fogyasztóvédelmi szabályok miatt

Így változtat az Airbnb az Uniós fogyasztóvédelmi szabályok miatt

Az Európai Bizottság ma bejelentette, hogy az Airbnb a vele folytatott tárgyalások eredményeképpen továbbfejlesztette és teljes mértékben egyértelművé tette fogyasztói ajánlatainak megjelenítését, összhangba hozva azokat az uniós fogyasztóvédelmi jogi normákkal. Mindez azt követően történt, hogy az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok 2018 júliusában módosításra szólították fel a vállalkozást.

Az Airbnb minden olyan elvárásnak eleget tett, amelyet az Európai Bizottság és – a norvég fogyasztóvédelmi hatóság vezetésével – a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok megfogalmaztak, és gyakorlatait és feltételeit teljes mértékben összhangba hozta az uniós fogyasztóvédelmi szabályokkal.

A fő fejlesztések és változások a következők:

  • szálláskeresésnél konkrét időpont megadása esetén a találati oldalon mindig a teljes ár jelenik meg, az alkalmazandó kötelező díjakkal és illetékekkel (például szolgáltatási díjak, takarítási díjak és helyi adók) együtt. A későbbi oldalakon nem bukkanhatnak fel újabb kötelező díjak,
  • az Airbnb egyértelműen feltünteti, hogy az adott szállást magán- vagy hivatásos szállásadó kínálja-e,
  • az Airbnb az online vitarendezési platformra vezető, könnyen hozzáférhető linket helyez el honlapján, valamint feltünteti a szükséges vitarendezési információkat.

Az Airbnb a szolgáltatási feltételeket is felülvizsgálta, amelyekben:

  • egyértelműen kimondja, hogy a felhasználók a lakóhelyük szerinti ország bíróságához fordulhatnak az Airbnb-vel kapcsolatos ügyekben,
  • elismeri, hogy a felhasználóknak alapvető joga beperelni a szállásadót személyes vagy egyéb kár esetén,
  • vállalja, hogy nem változtatja meg egyoldalúan a feltételeket anélkül, hogy erről előzetesen ne tájékoztatná egyértelműen a fogyasztókat és ne adna számukra lehetőséget a szerződés felmondására.

Fotó: Pixabay

Biztosítók